Başarılı Bir Sosyal Medya Stratejisi Oluşturmak


Dijital Pazarlama sektörünün kollarından olan Sosyal Medya Pazarlaması benim şahsen en çok sevdiğim ve ilgi duyduğum konuların başında geliyor. Sosyal medya üzerinden tanıtımınızı yapmadan önce temsil edilen kurum ya da kuruluşun karakteri benimsenmeli, yeni bir oluşum ise bir karaktere bürünmeli. Başta twitter, facebook ve instagram olmak üzere aklınıza gelen gelmeyen diğer tüm mecralarda bu kimliği korumalı ve buna göre hareket etmelisiniz.

Tutarlı Olmak

Örneğin; facebook’ta bir takipçiniz ile sizli bizli konuşurken twitter’da ‘Hey sen! Ordaki! Bu tweeti retweetle kazan! ‘ gibi yaklaşımlar sıkı takipçiler tarafından hiç bir zaman hoş karşılanmıyor. İki tutumdan birini seçmeniz gerektiği kanaatindeyim.

Önem Verin

Sosyal medyanın işlevselliğinden ve getirisinden haberdar olmamak ve bu sektöre önem vermemek çok büyük bir eksiklik. Bu kadar büyük bir pazarda yer almamak ne denli mantıklı olur bilemiyorum. Şirketlerin sosyal medya kanallarını önem vermeden düzensiz bir şekilde kullanmaları getiri ve marka bilinirliğini düşürecektir. Ancak tam tersi iyi şekilde kullanıldığında muhteşem geri dönüşler oluyor. Yalnızca sosyal medya pazarlaması için ajansların kurulduğu bu günlerde bu durum daha da belirgin şekilde gözümüze çarpıyor.

Hedef Kitlenizi Tespit Edin

Başarılı bir sosyal medya stratejisine sahip olmak için denenenleri yapmak yerine her zaman yeni denizlere yelken açmanızı tavsiye ederim. Bunu yaparken tabi ki belli başlı yapı taşlarını ihmal etmemeniz gerekir. Müşteri kitlenizi kafanızda oturtmalı ve sosyal medya da buna göre yer almalı, paylaşımlarınızı hedef kitlenize uygun şekilde yapmalısınız. Sosyal medyada yer alan her kanalınızın tasarımı birbirine uyumlu olmalı ve bir işbirliği içinde yönetimi gerçekleştirmelisiniz.

Özel bir Sosyal Medya Reklam Bütçesi tahsis edin

Gerçekten hedef kitleye ulaşmak ve sosyal medyadan bir işletme sonucu görmek için, ayrılmış bir sosyal medya reklam bütçesi tahsis etmeniz kesinlikle önerilir.

Önümüzdeki beş yıl içerisinde, sosyal medya reklamcılığının pazarlama bütçelerinin% 20’sinden fazlasını oluşturması bekleniyor. 2017, sosyal medyayı ciddiye almalı ve stratejik olarak kullanılmış bir bütçeyle yatırım yapmanız gereken yıl. Akıllıca kullanıldığında sosyal medya reklamcılık, en çok etkileşim kurdukları yerdeki hedef kitleye ulaşmanın en maliyet etkin en uygun yoludur.

 

Kısacası, sektörünüzü belirleyin, müşteri kitlenizi tanıyın, araştırma yapın ve zaman kaybetmeden sosyal medyada yer alın!


0 Comments

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir