Dikkat Eksikliğini Gidermenin Yolları


Okul ve iş hayatını olumsuz etkileyen dikkat eksikliği, zihinsel bir problem olmakla birlikte daha çok tedavi gerektiren bir süreçtir. Tam olarak bir işe odaklanamayan veya odaklanmakta zorluk çeken, sürekli bir şeyleri unutan, genellikle randevularına geç kalan, önemli eşyaları kaybedebilen ve yapılacak işleri erteleme eğiliminde olan kişilerin yaşadığı bu problemler dikkat eksikliğinin bir sonucu olarak ortaya çıkar.

Dikkat eksikliği kişilerde başarısızlık duygusuna bağlı olarak hayal kırıklıklarına ve sinirli bu ruh haline neden olmakla birlikte güvensizlik duygusunu ve sık sık öfke patlamalarını ortaya çıkarabilir.

Daha çok çocukluk döneminde ortaya çıkan ve tanımlanmadığı sürece yetişkinliğe kadar uzanan sorun, yaş ilerledikçe farklı şekillerde belirtiler gösterir. Çocuklarda daha çok sürekli hareketlilik ve enerji fazlalığından kaynaklanan saldırganlığa yönelik belirtiler söz konusu iken yetişkinlerde ortaya çıkan bulgular daha farklıdır.

Yetişkinlerde daha çok iç huzursuzluk, kolayca sıkılma, aynı anda birçok işi yapma, sürekli satın alma eğilimi şeklinde ortaya çıkan dikkat eksikliği fiziksel ve zihinsel sağlık sorunlarına, iş ve finansal zorluklara ve ilişki sorunlarına yol açabilir.

Dikkat Eksikliğini Gidermek İçin Yapılabilecekler

Bu tür soruna sahip kişilerin profesyonel destek almaları yanında kendi kendilerine alacakları önlemler ya da bir takım değişiklikler yaşanılan sorunların şiddetinin azalmasına yardımcı olabilir.

Egzersiz ve Sağlıklı Beslenme: Düzenli olarak yapılan egzersizler fazla enerjiyi atmaya ve dolayısıyla enerji fazlalığından kaynaklanan saldırganlığın son bulmasına yardımcı olur. Egzersizin vücudu yatıştıran etkisinin yanında sağlıklı ve düzenli şekilde beslenme, kişinin zihnini toparlamasında etkili olur. Genellikle dikkat eksikliği yaşayan kişilerin şeker tüketimine özen göstermeleri gerekir.

Düzenli ve Sağlıklı Uyku: Dikkat eksikliği yaşayanlar için yorgun oldukları zamanlarda odaklanmada zorluk, stres gibi faktörler daha baskın olur. Bu nedenle vücudu dinlendirmek ve ihtiyacı olan 7-8 saatlik bir uykuyu alarak desteklemek yaşanan problemlerin azalmasında önemli etkiye sahiptir.

Zaman Yönetimi: Düzenli aralıklarda verilmiş molaları atlamadan küçük görevler edinerek belli zamanlarda tamamlamaya çalışmak kişinin kendisini denetlemesi açısından önemlidir. Herhangi bir ertelemeden kaçınarak zamana karşı duyarlı görevler edinmek ve bu görevleri tamamlayabilmek konsantrasyonu sağlaması bakımından etkilidir.

İletişim Şeklini Değiştirmek: Çoğunlukla dikkat eksikliği yaşayan kişilerin dinlenerek ve daha yavaş konuşma üzerine kurulu bir iletişime geçmeleri alışkanlıklarını yönetmek bakımından önemlidir.

Dikkati Toplayıcı Bir Çalışma Ortamı: Listeler, hatırlatmalar ve renk kodlamaları üzerine motive edici şekilde kurulu çalışma ortamları kişinin dikkatini toplamasında daha etkili bir rol oynar. Bunun yanında çalışma arkadaşlarını organize yeteneği güçlü insanlar olması, dikkat eksikliği yaşayan kişiler için çalışma ortamında işin sürekliliğini kolaylaştırıcı yollar arasındadır.


0 Comments

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir