Sağlık

Doğum Sancısı Nasıl Azaltılır

Pek çok anne adayı, doğum sancılarından korkar. İşte, bu nedenle doğum sırasında çok daha fazla ağrı çeker. Çünkü, doğum ağrılarının yarattığı gerginlik ağrının şiddetini arttırır. Oysa, kadın vücudu doğum için programlanmıştır. Çekilen ağrı sanıldığı kadar yüksek değildir. Anne adayının kendine güvenmesi, sakin olması ve doğum öncesi, eğitim alması ağrıyı hafifletecektir.

Gebelerde farklılık gösteren doğum sancısı genellikle belirli aralıklarda gelen ve özellikle kasık, bel bölgesinde kendisini gösteren ağrı olarak nitelendirilir. Her insanın ağrı eşiği ya da acı eşiği farklıdır. Bu sebeptendir ki; bazı kadınlar doğum sancısı çekerken daha az ağrı yaşarken, bazıları da çok ağrı çeker.  Kadınların doğum öncesi yaptıkları doğum anı araştırmaları, etraflarından duymuş oldukları doğum hikayeleri, içinde bulundukları sosyal ve kültürel çevre sancılarına etki etmektedir.

Doğum sancısını azaltan durumlar

Öncelikle anne adayımızın yanında bulunan kişinin, özellikle anne adayının sevdiği bir sanatçının parçasını dinletmesi oldukça rahatlatıcıdır .

Bazen grip olduğumuzda bile hastalığımızın etkisi ile inleriz, ah, uh deriz. İşte anne adayları da bu küçük inlemeler, mırıldanmalar ile rahatlayabilir.

Doğacak bebeğe ait yorumlar, doğumdan sonra yaşanacak olan güzel anların hayalinin kurulması anne için motivasyon kaynağı olur. Yine bebeğe ait kundak, patik gibi objelere anne adayının odaklanması sağlanırsa aynı zamanda gevşemesi de sağlanır.

Doğum sancısı döneminde yatakta sırt üstü sabit kalınır ise sancının hafiflemesi beklenemez. En iyisi ayağa kalkmak ve hareket etmektir. Yatakta yatarken de kalça sağa ve sola belirli aralıklarla çevrilir ise sancıda hafifleme olur.

Bilinçli ve yumuşak bir şekilde anne adayının karnına, sırtına, beline, bacaklarına ve ayaklarına masaj yapılabilir.

Solunum egzersizi yapmak bir çok konuda oluşan sıkıntılarımızı azaltabilmektedir. Doğum öncesi eğitim programlarına katılan anne ve babalar bilirler ki; öğrenilen soluk alıp verme teknikleri doğumu kolaylaştırır.  Bu solunum teknikleri uygulandığı takdirde anne gevşer, rahatlar, sancısı hafifler ve bebeğe daha fazla kan gider.

Tüm bunların dışında bildiğiniz gibi spor yapmak herkes için rahatlatıcı, zinde ve formda kalabilme yöntemidir. Anne adaylarının gebelik süreci boyunca yüzme, yoga, plates, açık havada yürüyüş gibi sportif faaliyetlerde bulunması hem doğuma bilinçli ve rahat girmesini sağlayacak, hem de doğumun rahat geçmesini sağlayacaktır.

Yalancı Doğum Sancıları

  • Sıklığı, şiddeti bakımından düzensiz olur
  • Belde ve kasıklarda ağrı olur
  • Rahim ucunda yumuşamaya ve ya açılmaya neden olmaz
  • Dolaşarak, masaj yaparak ve istirahatle geçebilir

Gerçek Doğum Sancıları

  • Düzenli ağrılardır
  • Süreklidir, devam eder ve geçmez
  • Ağrı bel, kasık ve karın bölgesinde ve ya her noktada aynı anda hissedilir
  • Rahimde yumuşamaya ve açılmaya neden olur.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir