Sağlık

Kolesterolü düşüren gıdalar

Vücudumuz kendisi için lipit yani yağ üretir. Lipitler kanda dolaşır ve vücudun pek çok işini halleder. Fakat, beslenme düzeninde oluşan çeşitli hatalar ile vücudunuza ihtiyaç fazlası yağ almaya başlarsanız bunlar damarlarda birikmeye başlarlar. Böylece pek kalp ve dolaşım hastalığı ile baş başa kalırsınız. İşte, kolesterolü düşüren gıdalar;

Tekli ve doymamış yağlar ; bu yağlara sağlıklı yağlar denilmektedir. Zeytinyağı, fındık yağı, avokado, fıstık yağları kolesterolü ciddi manada düşürür.

Kepek, yulaf ve pirinç ; Uzmanlar, kepek, yulaf gibi besinler, kolesterol düşürmek için en etkili besinler olduğunu söylüyor. Yapılan araştırmalarda, kepek ve yulaf ile beslenen kişilerde kolesterol %14 oranında düşmektedir.

Keten tohumu ; Uzmanlar yaklaşık 50 gr.lık keten tohumunun 1 gün içinde tüketilmesinin kolesterolü yaklaşık %14 oranında düşürdüğünü söylüyorlar.

Sarımsak ; Günde en az 1 adet çiğ sarımsak tüketmek kötü kolesterolü düşürmeye yardımcıdır.

Badem ; Bir avuç bademin günlük tüketilmesi %10 oranında kötü kolesterolü düşürür.

Likopenli gıdalar ; Kırmızı tüm meyve ve sebzelerde bulunan likopen, kötü kolesterolü düşürmeye yardımcıdır.

Ceviz, fıstık ; Kalori değerleri yüksek olsa da ceviz ve fıstık içinde olan yağ asitleri kolesterolü düşürmeye çok yardımcıdır. Fakat her ikisi de yaklaşık 1 avuç kadar tüketilmelidir.

Arpa ; Arpanın un halinde kullanılması kötü kolesterolü yaklaşık %10 oranında düşürür.

Bitter çikolata ; Bitter çikolata içinde bulunan flavonlar ve fitosterol kolesterolü %5 oranında düşürür.

Yeşil çay ; Yeşil çay kolesterolü yaklaşık %5 oranında düşürür. Yeşil çayın Asya’da sık tüketilmesi nedeni ile bu bölgede kalp ve damar hastalıklarına hatta obeziteye az rastlanmaktadır.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir