Uykusuzluk Nasıl Giderilir?


Uyku beyin de dahil olmak üzere insan vücudunda ki tüm organların işlevlerini belli bir süre yavaşlatarak kendilerini tekrar toparladıkları bir dönemdir. “Nörotransmitterler” adı verilen kimyasal maddeler vücudumuzun iki sinir hücresi arasında bulunan ve sürekli yenilenmek durumunda olan kimyasal maddelerdir.

Bu kimyasal maddelerin büyük bir oranı uyku esnasında yenilenir. Normal bir uyku düzeni için ilaç kullanmadan önce yapmanız gerekenler, uykusuzluğunuzu nasıl gidereceğiniz ve uykusuzluğa nelerin iyi geleceğini yazının devamında bulabilirsiniz.

DAHA RAHAT VE SAĞLIKLI BİR UYKU İÇİN YAPMANIZ GEREKENLER

* Akşam yemeğinde yediklerinize dikkat edin. Yediklerinizi hafif tutarsanız akşam daha rahat bir uyku çekersiniz. Yatmadan önce 2 saat yemek yememeye ve akşam yemeği sırasında hafif yemekler yemeye dikkat edin.

* Aldığınız sıvıları yemek aralarında değil öğün aralarında alın. Yemek aralarında alınan sıvılar midenizin dolmasına, mide yanması şikayetinizin oluşmasına neden olur. Öğünler arasında tükettiğiniz sıvıların sindirimi gerçekleştiği için midede yanma yapmaz.

* Rahat bir uykunun en önemlilerinden biri hiç şüphesiz yastık. Yüksek yastıkta yatın. Başınız hafif yüksekte olursa yatarken daha rahat bir uyku çekersiniz. Uyku problemlerinizin üstesinden gelerek ayrıca burun tıkanıklığı olanlar için de bu tıkanıklığın giderilmesinde yüksek yastık faydalı olacaktır.

* Yattığınız odanın ısısına dikkat edin. Odanızın sıcak ve ya soğuk olması uykunuza dalmanızı etkileyecektir. Bu nedenle hangi sıcaklıkta daha rahat ediyorsanız odanızı o ısıda tutmaya çalışın.

* Gününüzü hareketli geçirin. Gün içinde yaptığınız hareketler sizin uyku düzeninize yardımcı olup, gerginliğinizi azaltır. Yürüyüş, aerobik gibi hareketler yaparak kalp hızınızı arttırarak kan basıncınızda artma meydana gelir. Bu da daha canlı olmanızı sağlar. Önemli olan bu egzersizleri doğru bir zamanda yapmanız. Bu egzersizler için en iyi olan saatler sabah ve öğlen sonrası saatlerdir. Yatmanıza 3 saat kala kesinlikle spor yapmayın.

* Akşam saatlerinde içilen kahve her ne kadar sizin daha dinç hissetmenize neden olsa da bu doğru olduğu anlamına gelmemektedir. Eğer kahve içecekseniz en geç yatmadan 6-8 saat önce içmeniz gerekir.

RAHATLAYIN!

* Gevşeyin ve rahatlayın. Bir çok kişi yatakta yatarken devamlı döner durur. Kasların gereksiz yere gergin tutulmasıyla rahat uyku uyumak imkansız hale gelir. Eğer gevşer ve rahatlamaya çalışırsanız uykunuzun kalitesi de artacaktır.

* Nefes alma düzeninizi sağlayın. Uykuya dalma esnasında gün boyu başınıza gelen durumları düşündüğünüzde nefes düzeninizin bozulduğunu göreceksiniz. Burnunuzdan derin derin nefes alarak ağzınızdan nefes verin.

* Olumlu düşünceler eşliğinde uykuya dalarsanız eğer daha rahat uyursunuz. Hayalinizde canlandıracağınız olumlu ve güzel düşünceler eşliğinde uykuya dalın.

UYKUSUZLUĞA KARŞI DOĞAL ÇÖZÜMLER

* Yatmadan 2 saat önce süt içerseniz eğer daha kolay ve daha rahat uyumanızı sağlar. Sütün içersinde bulunun laktik asit sayesinde rahat bir uyku çekersiniz.

* 1 tutam ıhlamur çiçeğini 1-2 dakika kaynatıp, 3 daika demlenmesini bekledikten sonra için.

* Odanızda lavanta kokusu bulundurmaya çalışın ve yastığınıza bir damla lavanta yağı damlatın. Lavanta kokusunun insanlar üzerinde yatıştırıcı bir etkisi vardır.

* Yatmadan önce alacağınız ılık bir banyo, ılık suyla doldurduğunuz küvet sizi rahatlatacak ve bazı doğal bitkiler ya da banyo tuzları ile birlikte suyun sizi daha da dinlendirmesini sağlayacaktır.


0 Comments

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir